Friday, 6 June 2014

To do List Things and Stuffs for GMi


Haloooo blogger sekalian. soon I'm gonna further my study at GMi, Bangi. Bila orang tanya aku nanti sambung mana, aku jawab GMi mostly muka dorang terkejut like macam tak sangka. HEHEH. Presepsi muka dorang macam kata "Wahhh study kat GMi.Hebat budak ni." :p heheheh. Well, GMi kan. Kat situ study memang super tough gila. Bebudak dia pun laku untuk apply kerja nanti.

Okay aku enroll kat GMi tu nanti awal July nanti. *July bulan puasa kan?* Yeap aku daftar bulan puasa nanti. Tahun ni beramadan lah aku dengan GMi-ans di sana.HUHUHU. Harap2 aktiviti untuk junior nanti tak tough sangat. Lagi2 bulan puasa kan. HUHUHU.

Okayyy *next perenggan je mesti start dengan okay, kenapa ehh* Bulan depan dah nak mula hidup yang baru. So aku pun tak sabar nak ke alam kampus ni. Biasa tengok kat filem and drama je. Acano laa zaman aku nanti. Disebabkan excited nak pergi college nanti aku pun dah start nak prepared barang2 untuk ke kolej nanti.

Sebelum ni aku tak pernah duduk asrama ke apa. So aku taktahu barang apa nak pack utk ke kolej nanti. Yang aku tahu, nak pack barang nak pergi kem pengakap 3 hari 2 malam tu je. HUHUHU. Jadi aku pun surf laa kat tenettt ni barang apa kena bawak utk kolej.

Thanks to kalcubemaster untuk 2 video bawah ni. Sangat2 berguna untuk newbie kolej yang mcm aku ni.




Video bro haikal ni sangat membantu untuk bebudak lepas SPM yang nak further study. Btw, since tengok video ni, aku layan semua video dia yang lain. sebab apa? sebab dia ni suka memebebel bercakap tak henti2 dalam video dia. Best and kelakar. Korang trylah tengok video dia kat youtube.

Selain video ni, aku compare jugak list barang keperluan kat blogger yang lain. Kalau korang malas nak pikir barang apa nak bawak, rajin2 lah google. Nanti encik Google tu paprkan beberapa blog yang ada entri pasal barang untuk kolej/uni. Antara yang menjadi sumber rujukan aku ialah>>>

and

So sekrang list dah siap tunggu nak shopping je. Barang aku ni nanti InshaAllah 80% beli kat Daiso Japan kat IOI mall tu nanti. Shoppin kat situ jimat. RM5 je satu barang.

okay that's all for now. ohh ya lagi satu nak cakap. Aku memang sambung study tapi business tetap jalan okay. Heheheh. Assalamualaikum dan terima kasihh byeeeee ~

0 Komentar:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi menerjah ke ruangan saya kali ini.
Anda diwajibkan untuk komen. Amaran keras!
*ceh tipu je HAHA =P*