Sunday, 14 July 2013

Sunday class


        

Hari ni bersamaan dengan 5 Ramadan 1434, Ahad 14 Julai 2013. *2 days to go yeay!* Ada tak antara korang yang dah ponteng puasa? rileks laa, baru seminggu puasa takkan dah lembik kot. HAHA.

Guess what? I'm just back from school. I had a Maths/AddMaths class wih sir Kugahn. Actually class ni dah lama diadakan, Erna pun ada ajak aku. Tapi baru hari ni aku rajin nak pergi. HEHE. Lepas sahur tadi tidur kejap sampai pukul 8.15. Then bangun, mandi, and siap siap.

Today I was lucky. Haha. I'm lucky because I don't have to wait bus Metro 21 lama lama like before. *Oh My English!* Around 9.30 pagi macam tuhh aku turun then tunggu bus kat tepi gate BBP2 yang besar tuh. tak sampai 5 min, bus dah sampai. HUHU.

Sampai sekolah, lepak dengan Wai Loon kat depan guard while waiting for the others come. Amin sampai, then Erna dengan Amin *adik erna* pun sampai. Then kami sama-sama gerak pergi class. Hari ni dorang kata ramai yang datang. Sebelum sikit je yang datang.

First kite orang study kat class 5J. Kami tak tau nak sudy chapter mana. Then dorang suruh aku decided. Aku ni kalau nak pilih tajuk mesti randomly. So aku pun tutup mata then selak-selak buku, then stop. Buka mata dapat chapter Probability. Wai Loon tak suka, then do it again, and dapat chapter Matrices. Wai Loon suka sebab dia pro chapter tuhh. Cehhh berlagak je. :P

Then kami pun buat soalan matrices sambil tu discuss jawapan. Aku tengok Wai Loon sampai tak menang tangan. Aku tanya soalan tu, orang belakang tanya soalan ni la, orang depan panggil dia laa. Hahaha. Orang pro Maths, semua orang nak tanya kat dia. Sampai dia pun tak sempat kejar soalan lain, aku dengan Erna dah laju ke depan dah.

Sambil tengah discuss soalan tuhh, Erna panggil aku then suruh aku tengok kat pintu. I saw Haziq datang. Awww handsomenya! *crush I memang hari-hari handsome :p* Tak expect pun dia joint jugak class ni. The LOADS pun datang jugak, berbaju kurung ayu gitu :3.

Erna nak tukar class sebab students dalam class 5J tuhh bingit bangat dehhh! Amin dengan Wai Loon dengan Amin gerak dulu then kami menyusul pergi class sebelah. Class sebelah *tak tau class apa* tuhh okay sikit budak budak dia. Tak bising sangat. Then kami pun sambung buat soalan matrices. Time discuss Amin dengan Amin tak habis habis buat lawak double meaning dorang. Bulan bulan puasa ni pun dorang nak cakap pasal benda ni. Haishhh. lol :D

*orang lain buat Maths, Amin buat Addmaths wohhh, budak pandai kan*

*Erna buntu. Macam mana nak jawab soalan ni?*
Matrices done. Diikuti chapter variations. Wai Loon dah pro dah. Dia ni semua dah pro. Haishh terasa kecilnya diri ini bila berdamping dengan mereka yang pandai pandai. HUHU. Sir Kugahn suruh aku buat yang basic dulu kalau tak faham.

Pukul 1.15 kami keluar class, mahu pulang dehh. Amin dengan  Wai Loon balik naik bus. Aku tumpang naik dengan Erna. Sampai rumah terus bukak laptop, sign in blog, taip entry ni. HAHA.

Awak, awak tahu tak hari ni hari apa? Hari ni hari Ahad! Esok sekolah. Yeahhh -___- 
*tiru gaya BUDAK BARU SEMINGGU COULE cakap*
kbai ~ ;)