Saturday, 31 March 2012

Meh tutup lampu

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera saya ucapkan. Hai hai hai semuanye! *i'm grin :D . Korang tahu tak pasal Earth Hour campaign ? Alahhh yg orang kate kena tutup lampu selame 1 jam tuhh. Tahukan? Kay malam ni lahh tarikh campaign tuh start. I almost forgot about this. Ni pon ter-perasan kat 'merpatibiru' *hapela aku ni -.- Aku semangat nak tutup lampu malam karang. Korang? amacam?

But, before that korang tahu tak ape concepts Earth Hour ni? Tak tahu meh sini aku ajar kau sikit *macam ckgu daa.

MACAM MANA NAK JOIN EARTH HOUR?

Korang tak payah susah-susah nak keluar or pergi mane2 pon. Dok umah je pon. 
  • Date: 31st March 2012
  • Day : Sabtu 
  • Time: 8.30 mlm-9.30 mlm
  • Tempat: Rumah korang / tempat yg korang ada pada waktu tersebut


Kepada mereka yg masih 'kabur' pasal event ni, nahhh aku da prepared FAQ untuk tatapan anda sume. Checkitout ya!

*Eh, itew macam excited nak join but ape yg perlu itew buat?
~ just simple, awak just tutup je semua lampu di rumah awak pada masa yg disebut tadi. Faham tak ni?!

*i have a question! konfius cikit ni. maknanye saye kne tutup sume bende ke time tuh? Like TV, radio, kipas, peti sejuk or senang citer sume bnde yg menggunakan alat electric tuh ke?
~No need lorhh. Just switch off your lamp. okay :)



*Tumpang tanye. aku da terbace soalan and jawapan kat no 2 tadi. aku rase mcm sia-sia je all these things. ade pape changes ke if aku tutup sume lampu ni? Buang mase je!
~Duhh haloo! the main purpose of this event is not to jimatkan penggunaan elektrik je. tapi, sebaliknye sbgai sokongan dalam melakukan the best for save our earth. and THIS ISN'T WASTE YOUR TIME !

*mintak maaf kak, wa nak tanye tak takut ke kalau tutup lampu ni sume bagai. lagi-lagi kalau kluar malam2 bute. tak pasal-pasal terjumpe pulak Hantu. Terutame skali Hantu KakLimah. Wuuuuuuu! Seram tuh! and one more thing, kalau nenek gua nak gi berak kat jamban belakang rumah, nak kena turun tangga. idokk ke dangerous. jatuh berguling pulak org tua tuh.
~tutup lampu mane yg lu rase selamat je. if lu rase berbahaya, no need to tutup lagi-lagi lampu emergecy. okay.

Alright! sumua nya udah geerti ngak??? Faham?! good! moh kite pakat ramai-ramai support event ni . :DD

0 Komentar:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi menerjah ke ruangan saya kali ini.
Anda diwajibkan untuk komen. Amaran keras!
*ceh tipu je HAHA =P*